Novinky

17. 10. 2018 - BARCELONA, Španělsko
Nissan uvádí nový úsporný benzínový motor s obsahem 1.3l, aby svým modelem Qashqai lépe reagoval na poptávku trhu

Nissan Qashqai je nyní v prodeji se zcela novým benzínovým motorem o objemu 1.3 litru. Jedná se o novou kapitolu úspěšného modelu Qashqai – nejprodávanějšího crossoveru v Evropě – který tímto krokem dokáže lépe reagovat na poptávku zákazníků SUV segmentu.

  • Qashqai – Nejprodávanější crossover v Evropě – je první model vybavený novým benzínovým motorem
  • Motor o objemu 1.3l je dostupný s výkonem 140 a 160 koňských sil a nahrazuje motory s obsahem 1.2l a 1.6l
  • Přináší nižší spotřebu paliva a méně emisí CO2
  • Při vývoji byly využity zdroje aliance Renault-Nissan-Mitsubishi
  • Poprvé je v tomto klíčovém modelu společnosti Nissan použita zcela nová sedmistupňová dvojspojková převodovka (DCT)

Vysoce úsporný nový motor, dostupný s výkonem 140 a 160 koní, přináší nižší spotřebu paliva a produkuje méně emisí CO2. Využivá sílu a zdroje aliance Renault-Nissan-Mitsubishi a na vývoji se podílela také společnost Daimler.

Společnost Nissan představuje tento motor ve svém modelu Qashqai. Dostupný je v provedení se šestistupňovou manuální převodovkou a zcela novou sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou (DCT), obě verze s pohonem předních kol. Poprvé se převodovka DCT objevuje v klíčovém modelu společnosti Nissan. Zákazníkům poskytuje sportovní a dynamický zážitek z jízdy, lepší výkon při rozjezdu a plynulejší změnu převodových stupňů.

Nový 1.3l motor je dostupný ve třech verzích – v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou a výkonem 140k, se šestistupňovou manuální převodovkou a výkonem 160k a sedmistupňovou převodovkou DCT a výkonem 160k. Točivý moment je 240 Nm pro verzi s nižším výkonem, 260 Nm pro výkonnější verzi s manuální převodovkou a 270 Nm pro převodovku DCT.

Jean-Philippe Roux, generální ředitel pro segment crossoverů Nissan Europe, k tomu říká: "Uvedení tohoto 1.3-litrového motoru je správnou reakcí na měnící se podmínky trhu, splňuje poptávku zákazníků po vysoce efektivním benzínovém motoru, který zároveň poskytuje vynikající výkon a nízkou spotřebu paliva."

Tři nové 1.3-litrové motorizace modelu Qashqai přímo nahrazují tři předchozí varianty – 1.2-litrový motor o výkonu 115k párovaný s manuální převodovkou a převodovkou CVT, a 1.6-litrový motor s výkonem 163k a manuální převodovkou. Všechny nové motorizace splňují nejnovější evropský emisní standard Euro 6d-Temp.

NEDC-BT
140k a 160k MT

17" kola

18"/19" kola

Spotřeba paliva

5.3 l/100km

5.7 l/100km

Emise CO2 

121 g/km

130 g/km

 

NEDC-BT
160k DCT*

17" kola

18" /19" kola

Spotřeba paliva

5.5 l/100km

5.8 l/100km

Emise CO2 

122 g/km

131 g/km

*Údaje pro DCT podléhají finální homologaci

Všechny tři motorizace jsou v porovnání s modely jiných výrobců mimořádně konkurenceschopné a v mnoha případech je úroveň emisí CO2 výrazně lepší.

Společně s nižší spotřebou paliva a nižšími emisemi CO2 poskytuje nový motor plynulejší odezvu při nízkých otáčkách, dynamičtější zrychlení a rychlejší / bezpečnější předjížděcí manévry.

Nižší spotřeby bylo docíleno zásadním přepracováním designu motoru v porovnání s předchozími benzínovými motory. Byl přidán filtr pevných částic benzinu a došlo ke zlepšení v oblastech vstřikování paliva, designu spalovací komory, sníženého tření a optimalizace turbodmychadla. Díky vyššímu točivému momentu v nízkých otáčkách se zároveň snížila hlučnost, což představuje další benefit pro koncové zákazníky.

Ve srovnání s předchozím 1.2-litrovým motorem s výkonem 115k a manuální převodovkou nabízí nový 1.3-litrový motor se 140k a manuální převodovkou navíc 25k výkonu a 50Nm točivého momentu. Emise CO2 modelu Qashqai vybaveného 17" koly jsou nyní 121 g/km (NEDC-BT), což je o 8 g/km méně než dříve (NEDC).

Při porovnání těchto dvou pohonných jednotek se zlepšilo také zrychlení. Zatímco čas zrychlení z 0-100 km/h je téměř identický (10,6 s pro motor 1.2l proti 10,5 s pro nový motor 1.3l), průžné zrychlení z 80-100 km/h na 4. rychlostní stupeň kleslo z 5,7 s na 4,5 s – to představuje 21% zlepšení. Ještě výraznějšího zlepšení 35 % bylo dosaženo při pružném zrychlení z 100-120 km/h na 6. převodový stupeň, což přináší řidiči mnohem větší flexibilitu.

Ve srovnání s předchozí 1.6-litrovou verzí se 163k a manuální převodovkou nabízí nový 1.3-litrový motor se 160k a manuální převodovkou sice o 3k menší výkon, ale o 10 Nm vyšší točivý moment. Emise CO2 modelu Qashqai vybaveného 17" koly jsou nyní 121 g/km (NEDC-BT), což je o 13 g/km méně než dříve (NEDC).

Úplně nová dvouspojková automatická převodovka DCT je vybavebá mokrými spojkami, což přináší lepší zážitek z jízdy. Pro dosažení lepší účinnosti je vybavená elektricky ovládaným chladícím okruhem a elektromechanickým řízením převodových stupňů. To přináší soukromým i fleetovým zákazníkům výhody v podobě plynulého průběhu výkonu, rychlých změn převodových stupňů a díky absenci hydrodynamického měniče je jízda zábavnější a plynulejší.

Zároveň dochází ke snižování provozních nájkladů, především díky nižším nákladům na údržbu po dobu celé životnosti vozu. Například servisní intervaly byly prodloužené z 20 000 km na 30 000 km. Kromě toho snížení vyprodukovaných emisí CO2 o 8 g/km pro modely s manuální převodovkou znamená v některých státech západní Evropy snížení silniční daně. Podle dnešních sazebníků to představuje 290£ ve Spojeném království, 36€ v Německu a 163€ ve Francii.

Tento motor je výsledkem spolupráce mezi aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi a společností Daimler a prošel 40 000 hodinami testování a simulací. Během tohoto testování byl motor podroben nájezdu 300 000 km v nejextrémnějších podmínkách světa.

Díky spolupráci se společností Daimler dokázali dvě značky vytvořit synergie, které posunuly hranice možného ve světe benzinových motorů. Výsledkem je 1.3-litrový motor s nejvyšší úrovní výkonu a pohodlí pro zákazníky, splňující nejpřísnější standardy spolehlivosti a odolnosti a nabízející nižší emise CO2.

Motor byl vyvinutý ve spolupráci se společností Daimler, která ho bude využívat ve vozech značky Mercedes-Benz. Aliance očekává v dalším fiskálním roce produkci až milionu kusů tohoto motoru, kterým bude zároveň vybaveno více než 50% prodaných vozů Qashqai. 

Výhody pro zákazníky nového 1.3-litrového benzínového motoru

Celkové výhody (platí pro všechny kombinace pohonného ústrojí)

  • Lepší jízdní vlastnosti v oblasti odezvy motoru, výkonu a točivého momentu
  • Nižší úroveň hluku pro cestující díky vyššímu točivému momentu při nízkých otáčkách
  • Nižší spotřeba paliva a emise CO2 a pevných částic. Toho bylo dosaženo díky zásadnímu přepracování designu motoru ve srovnání s předchozí verzí benzínových motorů Nissan.
  • Konkrétní oblasti zlepšení zahrnují vstříkování paliva, design spalovací komory, menší tření a optimalizace turbodmychadla.
  • Nižší náklady na vlastnictví. Nový design motoru znamená nižší náklady na údržbu po dobu jeho životnosti. Interval výměny oleje byl prodloužen z 20 000km na 30 000km.

Výhody pro zákazníka – 1.3-litrový 140k s manuální převodovkou

(Ve srovnání s předchozí verzí 1.2l 115k)

Vyšší točivý moment                           +50Nm (nyní 240Nm)
Vyšší výkon                                         +25PS (nyní 140k)
Nižší emise CO2 (NEDC-BT)              -8 g/km (nyní 121 g/km) se 17" koly
Nižší spotřeba paliva (NEDC-BT)        -0.3 l/100km (nyní 5.3 l/100 km)se 17" koly

 Výhody pro zákazníka – 1.3-litrový 160k s manuální převodovkou

(Ve srovnání s předchozí verzí 1.6l 163k)

Vyšší točivý moment                            +10Nm (nyní  260 Nm)
Velmi podobný výkon                           -3PS (nyní 160k)
Nižší emise CO2 (NEDC-BT)               -13 g/km (nyní 121 g/km) se 17" koly
Nižší spotřeba paliva (NEDC-BT)         - 0.5 l/100km (nyní 5.3 l/100 km) se 17" koly

 Bližší informace o použitých technologiích

Hlava válce

  • Kompaktní rozměry nového motoru poskytují více místa pod kapotou a nižší celkovou hmotnost vozu.
  • Obsahuje novou hlavu válců "delta" ve tvaru trojúhelníku. Vstřikovací trysky jsou montovány centrálně pro lepší spalování paliva.
  • Výfukové potrubí je částečně integrováno do hlavy válce pro efektivnější chlazení výfukových plynů a lepší spalování paliva, především při nízkých rychlostech a vysokém zatížení.
  • Byl přidán filtr pevných částic benzínu. Filtr ničí částice ve výfukových plynech tím, že je zachytí na mikroporézním materiálu, který se automaticky regeneruje v pravidelných intervalech.

Povrchová úprava válců

  • Tato technologie je použita Aliancí vůbec poprvé u motoru klíčového modelu.
  • Za použití plazmového hořáku je slabá vrstva velmi odolné oceli nanesena na hřídele válců pro zvýšení jejich tepelné vodivosti během spalování.
  • Kromě obrovských úspor v hmotnosti tato technologie výrazně snižuje počet nekontrolovatelných detonací (cvakání) v motoru a zvyšuje kompresní poměr pro větší účinnost.
  • Tato technologie snižuje množství produkovaných emisí o 1%.

Turbodmychadlo

  • Turbodmychadlo je nyní vybaveno motoricky řízeným recirkulačním pojistným ventilem (tzv. „elektronický rozvod výfukových plynů"). Tím došlo k nahrazení pneumatických ventilů, které byly použity u předchozí generace motorů.
  • To znamená, že turbodmychadlo má lepší odezvu, především při nízkých otáčkách motoru.
  • Tato rozvod výfukových plynů umožňuje optimální chod motoru bez ovlivnění jízdních vlastností.

Trysky vstřiků

  • Vstřikové trysky jsou vybaveny šesti dírami pro lepší atomizaci paliva.
  • Jsou zásobovány systémem Common-rail za vysokého tlaku 250 barů. U předchozího 1.2l motoru byl tlak 200 barů.

Variabilní časování ventilů

  • Ventilový rozvod je místo zdvihadel vybaven sklopným vahadlem s hydraulickou vodící podporou. Výsledkem je nižší vnitřní tření a zvýšená odolnost.
  • Pomáhá ke snížení vnitřního tření a zvýšení odolnosti
  • Motor je efektivnější díky variabilnímu časování dvou nezávislých vačkových hřídelí pro nasávání a výfuk.